11 Eylül 2010 Cumartesi

Zeytinyağlı Yaprak Sarması

bu tarifi annemden aldım yemelere doyamıyorum.o kadar lezzetli ki.aslına bakarsanız ben domates  ve biber koymazdım ama konulunca farkı gerçekten gördüm.sizinde denemenizi isterim.
malzemeler
salamura asma yaprağı
3 su bardağı pirinç
2 adet kuru soğan
1 adet domates
1 adet yeşil biber
nane,pulbiber,kekik,karabiber,tuz,pulbiber
sıvıyağ
salça

yapılışı
soğanları,domatesleri ve biberi ince ince doğruyoruz.pirinci,soğanı,domatesi,biberi,baharatları,sıvıyağ ve salçayı da karıştırıp iç harcımızı hazırlıyoruz.salamura yaprağını 2-3 kere yıkayın.malum tuzlu olabilir.iyice suyunu sıktıktan sonra iç harçtan bir kaşık koyup sigara böreği sarar gibi sıkıca ve incecik sarıyoruz.hepsini bitirip tencereye dizdikten sonra bir kaşık salça ve sıvıyağını ayrı bir tabakta karıştırınız üzerine gezdiriniz.yaprakların yarısına kadar gelecek suyu da ekledikten sonra ocağın altını yakınız.üzerine bir tabak yerleştirirseniz yapraklar yukarıya kalkmaz sıkı bir şekilde pişerler.üzerine ayrıca limonda sıkabilirsiniz.limon yapraklarımızn rengini açar.ben koymayı unutmuşum maalesef.afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

wibiya widget

Related Posts with Thumbnails