29 Nisan 2011 Cuma

Haşhaşlı Çörek


malzemeler
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı ılık su
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
aldığı kadar un

yapılışı
içi için: dövülmüş haşhaşı az bir sıvıyağ ve şekerle karıştırdım  daha sonra hamuru hazırlamak için sıvıyağ,su ve sütü hafif ılıttım.boş bır kaba döktüm ardından mayayı ilave ettim.şeker ve tuzu da ekledikten sonra unu azar azar ilave ettim.kıvama gelince üzerini kapatıp ılık ortamda mayalanmasını bekledim.mayalandıktan sonra hamuru tatlı tabağı büyüklüğünde açıp iç harcını döktüm.rulo biçiminde sardım uçlarından tutup ters istikamette döndürdüm.yağlanmış tepsiye uzunca yerleştirdim.kalan hamuru da devam ettim.üzerine yumurta sarısını sürüp susam ekledim.200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriniz.



2 yorum:

canimçektipişirdim dedi ki...

çok severim bu çöreği ellerine sağlık..

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik bende cok severim sari hashasli cöregi ellerine saglik .Hayirli aksamlar öptüm.

Yorum Gönder

wibiya widget

Related Posts with Thumbnails